کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

به مناسبت هفته کتاب سال 1402 مسابقه داریم چه مسابقه ای!

به مناسبت هفته کتاب
کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهر نقاب
برگزار می کند: مسابقه کتابخوانی از رمان زیبای بادبادک باز (علاوه بر لذت بردن از یک رمان عالی، کلی اطلاعات در مورد افغانستان؛ طالبان و .. به دست می آورید.)
جهت شرکت در مسابقه پیامکی جواب گزینه‌های درست را به ترتیب از چپ به راست به شماره 09337986911 پیامک کنید. (همراه با نام و نام خانوادگی) (فقط یک عدد ۵ رقمی مانند 12345)
مهلت شرکت در مسابقه تا 30 آبان ماه 1402
جوایز: 5 کارت هدیه 200 هزار تومانی
برای دریافت pdf کتاب به شماره 09337986911 در روبیکا پیام دهید.

لینک دانلود pdf کتاب بادبادک باز https://uplod.ir/41qt2jnjn0tj/Book.pdf.htm

08:38:332023-10-25

مسابقه کتابخوانی از کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان گوش کنند

[ یک شنبه 2 بهمن 1401برچسب:مسابقه کتابخوانی] ، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، روز زن ,

] [ 6:5 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه کتابخوانی فاطمه فاطمه است به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین مسابقه کتابخوانی «فاطمه فاطمه است» از کتاب زن دکتر علی شریعتی با محوریت زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهرستان جوین برگزار می گردد..

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهرستان جوین ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: مسابقه کتابخوانی «فاطمه فاطمه است» بر اساس  کتاب «زن» اثر دکتر علی شریعتی بصورت پیامکی و از 1 بهمن لغایت 10بهمن سال 1400 ویژه گروه سنی 13  سال به بالا  در قالب پاسخگویی به 5 سوال برگزارمی گردد.
کتاب «زن» جلد ۲۱ از مجموعه آثار مرحوم دکتر علی شریعتی را در برمی گیرد. که شامل سخنرانی های آن متفکر درباره زن مسلمان و شخصیت اوست. که خواندش برای زنان مسلمان بسیار مفید و سودمند است.
بخشی از متن کتاب:
در جامعه و فرهنگ اسلامی، سه چهره از زن داریم، یکی زن سنتی و مقدس مأب، یکی چهره زن متجدد و اروپایی مأب که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است، و یکی هم چهره فاطمه علیها سلام و زنان فاطمه وار که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهره ای به نام زن سنتی ندارد. سیمایی که از زن سنتی در ذهن افراد وفادار به مذهب در جامعه ما تصویر شده است با سیمای فاطمه (ع) همان قدر دور و بیگانه است که چهره زن مدرن.
این زن سوم، زنی است که می خواهد انتخاب کند، زنی است که نه چهره موروثی را می پذیرد و نه چهره تحمیلی صادراتی پست ترین و پلیدترین دشمنان انسانیت را. هردو را آگاه است و هردو را هم می داند. آنکه به نام سنت تحمیل می شد و در جریان آن به وراثت می رسید، مربوط به اسلام نیست. مربوط به سنتهای دوره پدرسالاریست و حتی آنچه امروز از غرب می آید، نه علم است، نه بشریت است، نه آزادی است، نه انسانیت است و نه مبتنی بر حرمت زن است. مبتنی بر حیله های پست قدرتهای پست انحرافی و تخدیرکننده بورژوازی است..

علاقمندان می توانند برای دریافت نسخه الکترونیکی این کتاب به شماره 09159528190 در واتساپ پیام ارسال نمایند.

همچنین برای شرکت در این مسابقه می توانند جواب سوالهای مطرح شده از به ترتیب از چپ به راست به همراه نام و نام خانوادگی به شماره 09159528190  پیامک نمایند.

گفتنی است، پس از اتمام برگزاری مسابقه به تعدای از برگزیدگان به قید قرعه کارت هدیه پانصد هزار ریالی اهدا خواهد شد.

[ چهار شنبه 29 دی 1400برچسب:مسابقه کتابخوانی] ، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، روز زن 1400، فاطمه فاطمه است,

] [ 14:34 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اعلام اسامی برندگان مسابقات کتابخوانی و شعر خوانی هفته کتاب 1400 کتابخانه عطاملک جوینی نقاب

 

[ چهار شنبه 24 آذر 1400برچسب:برندگان، مسابقات، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، هفته کتاب,

] [ 8:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه شعر خوانی با موضوع کتاب به مناسبت بیست و نهیمن دوره هفته کتاب

 

به مناسبت هفته کتاب کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار می کند.

 

مسابقه شعر خوانی

[ شنبه 22 آبان 1400برچسب:مسابقه شعر خوانی , هفته کتاب, بیست و نهمین , کتابخانه عمومی عطاملک جوینی,

] [ 14:58 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه کتابخوانی انسان در جستجوی معنا به مناسبت هفته کتاب سال 1400

به مناسبت هفته کتاب سال ۱۴۰۰
کتابخانه عمومی عطاملک جوینی شهر نقاب
برگزار می کند:

مسابقه بزرگ پیامکی معنای زندگی از کتاب انسان در جستجوی معنا از دکتر فرانکل

جهت شرکت در مسابقه پیامکی جواب گزینه‌های درست را به ترتیب از چپ به راست به شماره 09159528190 پیامک کنید (همراه با نام و نام خانوادگی) (فقط یک عدد ۵ رقمی مانند 12345)
مهلت شرکت در مسابقه ۱۰ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰
جوایز: ۶ کارت هدیه 50 هزار تومانی

برای دریافت pdf کتاب به شماره ۰۹۱۵۹۵۲۸۱۹۰ در تلگرام و یا واتساپ پیام دهید.
@atamaleklib

[ سه شنبه 11 آبان 1400برچسب:مسابقه کتابخوانی] ، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، هفته کتاب، معنای زندگی,

] [ 13:4 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه نقاشی جشنواره رضوی در محل کلاس های اوقات فراغت روستای احمدآباد ملک شهرستان جوین

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. به مناسبت آغاز مسابقات نقاشی یازدهمین دوره جشنواره رضوی در سال 1400 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب با حضور در محل کلاس های اوقات فراغت روستای احمد آباد  ملک شهرستان جوین اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی کرد.

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن حضور در مسجد جامع روستای احمدآباد ملک اقدام به قصه خوانی از کتاب  زندگی امام رضا (ع) نوشته سید محمد مهاجرانی در رده سنی کودک  و کتاب 10 قصه از امام زمان (عج) به روایت فریبا کلهر در رده سنی نوجوان برای کودکان و نوجوانان حاضر در این مسجد نمود و در پایان قصه گویی مسابقه نقاشی از این دو کتاب برگزار گردید.

 

 وی ضمن اعلام این خبر افزود. حضور و برگزاری مسابقات فرهنگی در روستا ها  و استفاده از ظرفیت اعضای فعال و فرهنگی همان روستا ضمن معرفی هر چه بیشتر مسابقات  جشنواره رضوی رضوی گام مهمی در شناخت کتابخانه به روستاها و جذب عضو می باشد.

[ چهار شنبه 23 تير 1400برچسب:مسابقه نقاشی, جشنواره رضوی, 1400, احمد آباد ملک, کتابخانه عمومی عطاملک جوینی,

] [ 14:21 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزار می شود.

در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

منابع معرفی شده در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

در فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است. در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال، متولدین ۱۳۸۸-۱۳۹۶) کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی از انشارات کتابک و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان(ع)» اثر زهرا عبدی از انتشارات جمکران معرفی شده است. کودکان علاقه مند می توانند در دو رشته نقاشی و پویش کتابخوان به ازای هر دو کتاب، شرکت کنند.

در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال، متولدین ۱۳۸۳-۱۳۸۷) کتاب های «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» اثر غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد بود. نوجوانان می توانند در شش رشته نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه گویی به ازای هر دو کتاب شرکت کنند.

همچنین «چشمه های بهشت: گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» اثر محمد هادی زاهدی از انتشارات به نشر و «پرسش و پاسخ های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» اثر رحیم کارگر از انتشارات معارف، منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی جوان بزرگسال (بالای ۱۸ سال) خواهد بود. بزرگسالان می توانند در شش رشته پویش کتابخوان، چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، داستان کوتاه (داستانک، دل نوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری، قصه گویی شرکت کنند. همچنین کتابداران علاقه مند می توانند در بخش مروّجان فرهنگ رضوی و نیز نویسندگان و ناشران علاقه‌مند می توانند در بخش چاپ و انتشار شرکت کنند.

بخش های یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

 در بخش «فردی» افراد علاقه‌مند می‌توانند متناسب با رده سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها در هر یک از رشته های جشنواره شرکت کنند. در بخش «خانوادگی» نیز اعضای خانواده‌ می‌توانند متناسب با رده سنی خود با مطالعه کتاب ها، به بخش خانوادگی سایت مراجعه کرده و در هر یک از رشته های مسابقه شرکت کنند.

شرکت کنندگان در مسابقه تنها می توانند در یکی از قالب‌های فردی و خانوادگی شرکت کنند. همچنین شرکت کنندگان بخش خانوادگی دو بار وارد مرحله قرعه‌کشی خواهند شد.

شرایط و مقررات شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

راهنمای شرکت در رشته نقاشی

مسابقه‌ نقاشی در رده سنی کودک و نوجوان منوط به خواندن و ترسیم تصویر متناسب با مفاهیم موجود در کتاب با ذکر نام کتاب و عنوان داستان مورد نظر است. هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در رده سنی خود، دو نقاشی ارسال کند. علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش می‌توانند بر روی صفحه A۴ نقاشی‌های خود را کشیده و تصویر با کیفیت نقاشی را به صورت تمام صفحه در سایت جشنواره بارگذاری کنند. شرکت کنندگان باید مشخصات خود شامل: نام و نام خانوادگی، سال تولد، نام کتاب و عنوان داستان، در یک سانتی متری بالای صفحه (به طوری که به نقاشی خللی وارد نشود) خوانا و دقیق ذکر کنند. ترسیم نقاشی با هر سبکی و استفاده از تمامی ابزار نقاشی (مدادرنگی، آبرنگ، مداد شمعی، گواش و زغال و ...) آزاد است اما نقاشی ارسالی بایستی به صورت فردی بدون دخالت افراد دیگر ترسیم شود. در انتخاب نقاشی‌های برتر اولویت با آثاری است که مشابه تصاویر کتاب نباشد. گروه سنی کودک در دو بخش  ۴ تا ۷ سال و  ۸ تا ۱۲ سال به صورت مجزا داوری و تقدیر می‌شوند.

راهنمای شرکت در پویش کتابخوانی

شرکت کنندگان (گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال) فیلم‌های معرفی و خوانش بخش‌های جذاب کتاب (از منابع جشنواره در رده سنی خود) را می توانند در قالب پویش کتابخوانی و به صورت فردی ارسال کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در رده سنی خود، یک ویدئو ارسال کند. در هنگام ضبط فایل‌های ویدئویی هر شرکت کننده بایستی ابتدا نام و نام خانوادگی خود و نام کتاب و داستان یا صفحه مربوطه را ذکر کند. فیلم‌های ارسالی باید به صورت افقی ضبط و حداکثر در ۵ دقیقه با حجم ۱۰۰ مگابایت در سایت جشنواره بارگذاری شود. گروه سنی کودک در دو بخش ۴ تا ۷ سال و  ۸ تا ۱۲ سال به صورت مجزا داوری و تقدیر می‌شوند.

راهنمای شرکت در مسابقه چهارگزینه ای

شرکت کنندگان (گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال) می‌توانند با انتخاب و مطالعه منابع جشنواره متناسب با رده سنی خود در این رشته شرکت کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در رده سنی خود، در یک مسابقه چهارگزینه‌ای شرکت کند.

راهنمای شرکت در رشته شعرسرایی

علاقه‌مندان (گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال) برای شرکت در این بخش می‌توانند پس از مطالعه منابع متناسب با رده سنی خود، سروده‌های خود را (برگرفته از محتوای منابع) در سایت بارگذاری کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در رده سنی خود، یک شعر ارسال کند. اشعار به زبان یا گویش محلی نیز پذیرفته می‌شود.

راهنمای شرکت در پویش «برای امام زمانم»

در صورتی‌ که مطالعه کتابی با موضوع مهدویت از منابع آزاد (منابع جشنواره در گروه های سنی مختلف و منابع دیگر مرتبط با موضوع) در نوجوانان انگیزه و رویکردی جدید ایجاد کرده که صفت یا عمل نیکویی به دنبال داشته، می‌توانند به منظور شرکت در این پویش فیلمی تحت عنوان «من برای تعجیل در فرج امام زمانم این‌گونه عمل کردم» از خود تهیه کرده و آن را در صفحه اینستاگرام با هشتگ #پویش_برای_امام_زمانم منتشر، سپس آدرس صفحه به همراه کلیپ مورد نظر را در سایت جشنواره بارگذاری کنند. فیلم‌های ارسالی باید به صورت افقی، حداکثر در ۵ دقیقه با حجم ۱۰۰ مگابایت ضبط و در سایت جشنواره بارگذاری شود. شرکت کنندگان هنگام ضبط فایل‌های ویدئویی باید ابتدا خود را معرفی کنند، نام کتاب، داستان یا صفحه مربوطه را بیان و همچنین در خصوص فعالیت مورد نظر را توضیح دهند. شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از بارگذاری پویش در فضای مجازی با هشتگ‌های مربوطه به ترتیب اولویت (#برای_امام_زمانم، #جشنواره_کتابخوانی_رضوی، #نهاد_کتابخانه_های_عمومی_کشور) لینک اثر به همراه کلیپ را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.  انتشار این پویش با هشتگ خاص و منشن کردن صفحه نهاد (@iranplir) در اولویت داوری و امتیازدهی هستند.

راهنمای شرکت در رشته داستان کوتاه (داستانک)، دل نوشته و متن ادبی

علاقه‌مندان شرکت در این بخش (گروه سنی بزرگسال) با توجه به منابع جشنواره در رده سنی خود می‌توانند از محتوای کتاب‌ها، احادیث، آیات و ... به نگارش داستانی کوتاه، دل نوشته و یا متن ادبی پرداخته و آن را با ذکر شماره صفحه کتاب و عنوان داستان در سایت بارگذاری کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در رده سنی خود، یک متن ارسال کند. داستان‌های کوتاه باید حداکثر ۱۰۰۰ کلمه باشد.

راهنمای شرکت در رشته قصه گویی

علاقه‌مندان شرکت در این بخش (رده سنی نوجوان و بزرگسال) می‌توانند در موضوعات جشنواره (حضرت امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج)) و از منابع آزاد (منابع جشنواره در گروه های سنی مختلف و منابع دیگر مرتبط با موضوع) با ارسال قصه متناسب با رده سنی کودک و نوجوان و بارگذاری آن در سایت در این بخش شرکت کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر موضوع، یک قصه ارسال کند. قصه گویی می تواند همراه با اجرای نمایش خلاق باشد. شرکت کنندگان می‌بایست قصه‌گویی خود را در قالب فیلم موبایلی به صورت افقی حداکثر ۵ دقیقه با حجم ۱۰۰ مگابایت ضبط کرده و آن‌ را ارسال کنند و در ابتدای ضبط فیلم خود را معرفی و عنوان و مشخصات کتاب را ذکر کنند.

راهنمای شرکت در رشته تولید آثار هنری

علاقه‌مندان شرکت در این بخش می‌توانند در موضوعات جشنواره (حضرت امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج)) و از منابع آزاد (منابع جشنواره در گروه های سنی مختلف و منابع مرتبط با موضوع) در قالب تولید آثار هنری خود (کتاب محور) مانند موشن‌گرافی، کلیپ، فیلم کوتاه، انیمیشن، پوستر و خط نوشته و ...  و بارگذاری آن در سایت، در این بخش شرکت کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر موضوع، سه اثر ارسال کند. شرکت در این قالب به دو صورت ارسال فایل عکس و فیلم امکان پذیر است. شرکت کنندگان می‌بایست آثار خود را به صورت فایل‌های عکس و فیلم با حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال کنند و دبیرخانه جشنواره حق استفاده از آثار در رسانه‌های مکتوب و چاپی و اطلاع رسانی، فضاهای مجازی و تبلیغات فرهنگی و ... را با ذکر نام هنرمند و نیز حق دخل تصرف را خواهد داشت. آثار ارسالی نباید تکراری بوده و برگزیده جشنواره‌های دیگر شده باشد. تمام حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

راهنمای شرکت در بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر ( ویژه ناشران)

ناشرانی که منابع فاخر و جدید (چاپ نشده) در گروه های سنی مختلف در موضوعات امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع) در اختیار دارند، می توانند فایل pdf و یا ماکت کتاب مورد نظر را در سایت بارگذاری کنند. کتاب‌های برتر پس از انجام داوری و تائید کارگروه تخصصی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای خرید و یا استفاده در جشنواره‌های کتاب‌خوانی مورد حمایت قرار می گیرند.

راهنمای شرکت در رشته مروجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران)

کتابداران به عنوان مروّجان فرهنگ رضوی می‌توانند با بارگذاری هرگونه اقدام انجام شده در خصوص تبلیغ و ترویج جشنواره، در فضاهای در اختیار اعم از گروه، کانال و صفحات مجازی (ایجاد صفحه مختص به جشنواره)، در این بخش شرکت کرده و لینک و آدرس مربوطه را در سامانه سماک بارگذاری کنند. این رشته همه فعالیت‌های پیرامون تبلیغ و ترویج جشنواره اعم از جلب مشارکت، انعکاس بیشتر جشنواره در فضای مجازی، معرفی منابع و خوانش بخش‌های مختلف از کتاب، انجام فعالیت‌هایی نظیر: قصه‌گویی، نمایشنامه‌خوانی، پویش کتابخوان، نقاشی و ...، فعالیت‌های جمعی کتابداران در شناساندن جشنواره بین عموم مردم، همراهی کتابداران در نحوه اجرای جشنواره در کتابخانه و شهرستان و استان خود و ... را در بر می‌گیرد.

صفحات بر اساس کیفیت و خلاقیت پست، تنوع فعالیت، دیده شدن و مورد پسند قرار گرفتن از طرف بازدیدکنندگان و ... ارزیابی و داوری می شوند. شرکت کنندگان می بایست فعالیت‌های خود را به ترتیب اولویت با هشتگ های #مروجان_فرهنگ_رضوی، #جشنواره_کتابخوانی_رضوی، #کتابدار_رضوی و #نهاد_کتابخانه_های_عمومی_کشور در فضاهای مجازی منتشر کنند. انتشار این پویش با هشتگ خاص و منشن کردن صفحه نهاد (@iranplir) در اولویت داوری و امتیازدهی است.

تقدیر از برگزیدگان در سطح ملی

برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و تقدیر می شوند. جزئیات مربوط به جوایز در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

مهلت شرکت در جشنواره

علاقه‌مندان به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۱ آبان ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل منابع به آدرس‌ www.samakpl.ir مراجعه و یا به منظور دریافت امانی – فیزیکی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

نشانی دبیرخانه

تهران، بلوار کشاورز، تقاطع فلسطین، خیابان شهید کبکانیان، خیابان شهید طباطبایی‌رفیعی، نبش کوچه شهید نوری (کامبیز)، پلاک ۱۸، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، اداره‌کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی.

شماره‌ی تماس: ۸۸۹۵۱۴۹۳      

رایانامه: samak@iranpl.ir

درگاه الکترونیکی:www.samakpl.ir      

 

[ چهار شنبه 2 تير 1400برچسب:,

] [ 11:4 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه کتابخوانی

اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
با همکاری بنیاد صحیفه سجادیه
و مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی برگزار می نماید:
مسابقه بزرگ سراسری " یک خداحافظی عاشقانه"
خوانش دعای 45 صحیفه سجادیه ( دعای وداع با ماه مبارک رمضان)

قالب مسابقه : چهار گزینه ای
مسابقه در بستر سامانه مسابقات الکترونیک نهاد برگزار می گردد
samakpl.ir
جوایز :
6 کارت هدیه 500 هزار تومانی
٥ کارت هدیه 300 هزار تومانی
5 کارت هدیه 200 هزار تومانی
45 کارت هدیه 100 هزار تومانی

مهلت شرکت در مسابقه :
11 اردیبهشت (18 رمضان المبارک ) لغایت 21 اردیبهشت ( 28 رمضان المبارک)
اعلام نتایج همزمان با عید سعید فطر
.
.
.
.
#نهاد_كتابخانه_هاي_عمومي_كشور
#اداره_کل_کتابخانه_های_عمومی_خراسان_رضوی
#اداره_كتابخانه_هاي_عمومي_شهرستان
#ما_گام_دوم_انقلاب_را_با_کتاب_بر_می_داریم
#كتابداران_افسران_جبهه_دانايي_انقلاب_اسلامي
#ما_جهش_توليد_را_با_كتاب_محقق_ميكنيم
#از_تهديد_كرونا_فرصت_ميسازيم
#كتابخانه_عمومي_پشتيبان_توليد
#خراسان_رضوی#مشهد_مقدس
#كتابخانه#كتاب#كتابدار#كتابخواني
#رمضان_كريم #ماه_مبارك_رمضان #شهر_الرمضان_الذي_انزل_فيه_القرآن

[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1400برچسب:مسابقه، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب،1400,

] [ 13:53 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه کتابخوانی از کتاب واجب فراموش شده تمدید شد.

تمديد شد

[ پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400برچسب:مسابقه کتابخوانی] , کتابخانه عمومی عطاملک جوینی,

] [ 14:23 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه کتابخوانی از کتاب چرا می خوابیم؟

[ چهار شنبه 25 فروردين 1400برچسب:مسابقه کتابخوانی] ، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی,

] [ 10:12 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه کتابخوانی از کتاب واجب فراموش شده

[ چهار شنبه 25 فروردين 1400برچسب:مسابقه کتابخوانی] , کتابخانه عمومی عطاملک جوینی, واجب فراموش شده,

] [ 10:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اسامی برندگان مسابقه عکاسی ویژه شب یلدا کتابخانه عمومی جوینی نقاب

[ شنبه 6 دی 1399برچسب:مسابقه عکاسی، شب یلدا، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی,

] [ 10:21 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه عکاسی ویژه شب یلدا توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ شنبه 29 آذر 1399برچسب:مسابقه عکاسیُ، شب یلدا، کتابخانه عطاملک جوینی، 1399، نقاب,

] [ 14:36 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی دنیای سوفی برگزار شده به مناسبت هفته کتاب سال 1399

مسابقه ملی کتابخوانی کرامت

[ سه شنبه 31 تير 1399برچسب:مسابقه، ملی، کتابخوانی، کرامت، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، 1399,

] [ 12:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه کتابخوانی نماز

[ چهار شنبه 2 آبان 1397برچسب:مسابقه کتابخوانی نماز 1397,

] [ 14:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

سامانه اینترنتی جشنواره کتابخوانی رضوی به بهره‌برداری رسید

 

همزمان با برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، سامانه اینترنتی مستقل این جشنواره به منظور ایجاد امکان ثبت نام و اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای این جشنواره، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سامانه اینترنتی مستقل جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور سهولت در ثبت نام و اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این جشنواره به آدرس www.razavi.iranpl.ir در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی و معارف رضوی قرار گرفت.

در این سامانه علاوه بر امکان ثبت نام و اطلاع از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای این جشنواره، امکان دریافت نسخه الکترونیکی منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده‌های سنی  کودک (۴ تا ۱۱ سال)، نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) و جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) نیز فراهم شده است.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این سامانه پوستر جشنواره را دریافت کنند و با مراجعه به بخش «اطلاعیه‌ها» از آخرین دستورالعمل‌های صادر شده از سوی دبیرخانه جشنواره مطلع شوند.

همچنین بخش دیگری از سامانه اینترنتی جشنواره کتابخوانی رضوی به نمایش آثار نقاشی برگزیده در دوره‌های گذشته این جشنواره اختصاص یافته است. در این سامانه علاوه بر ارائه نحوه ارتباط با دبیرخانه جشنواره، آدرس کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارائه شده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این بخش، نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی به محل سکونت خود را بیابند.

 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که از دوره ششم متولی برگزاری این جشنواره شده، همزمان با هشتمین دوره برگزاری این جشنواره اقدام به راه‌اندازی سامانه اینترنتی مستقل برای این جشنواره کرد تا ضمن ارائه آخرین اخبار و اطلاعات جشنواره‌ کتابخوانی رضوی، مسیر مستقلی را برای شرکت کنندگان در این مسابقه ایجاد کند.

[ یک شنبه 27 خرداد 1397برچسب:جشنواره رضوی، هشتمین، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب,

] [ 17:16 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

فراخوان شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد.

جشنواره کتابخوانی رضوی

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد.

بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌کند. بر این اساس شرکت برای تمامی علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است.

 

نحوه دریافت منابع و پرسشنامه

علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند.

 

نحوه شرکت در مسابقه

شرکت کنندگان در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال می‌توانند هریک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند. پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی (۲، ۳، ۴، ۵ نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود و تکمیل مشخصات فردی (مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه) در پاسخنامه الزامی است.

همچنین ۲ روش برای شرکت کودکان در مسابقه پیش بینی شده است؛

روش اول: تصویرسازی (نقاشی) از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک

روش دوم: ضبط و ارسال فایل ویدئویی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب ترین بخش‌های کتاب به انتخاب شرکت کنندگان

شرکت کنندگان در هر ۲ روش باید صفحه مربوط به بخش معرفی شده و یا تصویرسازی شده از کتاب را قید کنند. به این ترتیب کودکان می‌توانند با کمک والدین خود، توضیحات اجمالی پیرامون کتاب، بازگویی قصه‌ای از کتاب، خواندن بخشی از کتاب و ... را با استفاده از گوشی‌های موبایل، ضبط و در سامانه جشنواره که متعاقبا اعلام خواهد شد با هشتگ #کتابخوانی_رضوی بارگذاری کنند.

 

مهلت و نحوه ارسال پاسخنامه ها

شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشورتحویل دهند.

 

داوری آثار

داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

 

جوایز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

همچنین ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی نیز دریافت می کنند.

علاوه بر این ۸ جایزه ویژه به ۸ برگزیده بخش خانوادگی اهدا می شود. بر این اساس:

مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده اول و دوم ۲ نفره،

مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده اول  ۳ نفره،

مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده اول ۴ نفره،

مبلغ ۱۵ میلیون ریال به خانواده اول ۵ نفره،

مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده دوم ۳ نفره،

مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده دوم ۴ نفره،

و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده دوم ۵ نفره تعلق خواهد گرفت.

 

نحوه گزینش آثار توسط دبیرخانه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

نهاد کتابخانه های عمومی کشور به‌منظور انتخاب و معرفی منابع مناسب در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به بررسی و ارزیابی منابع مطالعاتی منتشرشده با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اقدام کرد تا مناسب‌ترین کتاب ها را برای علاقه‌مندان به مطالعه و فرهنگ رضوی در سراسر جهان ارائه کند.

مطابق آمار موجود از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا ۳۱ شهریور سال ۹۶، جمعاً۷۳۰ عنوان کتاب، اعم از چاپ اول یا تجدید چاپ با موضوع سیره امام رضا(ع)، در کشور منتشر شده که پس از تهیه فهرستی از مشخصات کتابشناختی این آثار، روند بررسی منابع  هشتمین دوره این جشنواره آغاز شد.

پس از بررسی‌های اولیه، ۵۴ عنوان کتاب با دسته‌بندی کودک، نوجوان و بزرگسال از میان آثار ۲۷ ناشر در فهرست نهایی آثار منتخب جای گرفت که پس از برگزاری جلسات مشورتی با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان، ۷ عنوان کتاب در بخش‌های مختلف شامل ۵ عنوان با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و ۲ عنوان کتاب با موضوع زندگی و سیره حضرت معصومه(س) انتخاب شد.

اسامی برنده گان مسابقه کتابخوانی از کتاب شبیخون فرهنگی

1: آقای عبدالحمید کلاته میمری
2: آقای مهدی عباس آبادی
3: آقای سید حسن موسوی
4: خانم الهام کارجی
5: خانم حدیث حاتمی
@atamaleklib


برنده گان محترم می توانند جهت دریافت جایزه خود روز سه شنبه مورخ 23 آبان ماه 1396 ساعت 3 بعد از ظهر طی مراسمی که به مناسبت هفته کتاب درسالن اجتماعات فرمانداری شهرستان جوین برگزار می شود مراجعه فرمایند.

برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «۷۲ سخن عاشورایی»

 

مسابقه بزرگ کتابخوانی عاشورایی با هدف بهره‌مندی شهروندان از فضای معنوی ماه محرم و صفر و همچنین ترویج اندیشه‌های مقام معظم رهبری در خصوص قیام امام حسین(ع) از کتاب «۷۲ سخن عاشورایی» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مسابقه بزرگ کتابخوانی عاشورایی از کتاب «۷۲ سخن عاشورایی» از بیانات آیت‌الله ‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با آغاز ماه محرم و با هدف بهره‌مندی بیشتر شهروندان از فضای معنوی و روحانی ماه محرم و صفر و همچنین ترویج اندیشه‌های مقام معظم رهبری در شعور حقیقی قیام امام حسین(ع)، با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه)، دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از روز سی و یکم شهریورماه الی بیست و هشتم آبانماه به صورت اینترنتی در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان می‌توانند فایل متنی کتاب را در پورتال کتابخانه‌های عمومی تهران www.tlib.ir یاwww.farhangsara.ir  دانلود و به سؤالات مسابقه پاسخ دهند و پاسخ‌ها را در قالب یک عدد ۱۰ رقمی به سامانه ۲۰۰۰۱۸۳۷۴۵ ارسال کنند.

گفتنی است، کتاب «۷۲ سخن عاشورایی» شامل شرح اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه قیام امام حسین(ع) و وقایع عظیم عاشورای سال۶۱ هجری قمری و منشور جامع بصیرت دینی، سیاسی و اعتقادی است.

[ سه شنبه 9 آبان 1396برچسب:مسابقه کتابخوانی، عاشورا، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب,

] [ 17:41 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل

[ یک شنبه 7 آبان 1396برچسب:مسابقه کتابخوانی, پدافند غیر عامل, کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب,

] [ 13:20 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزیدگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شدند

قابل توجه اعضای محترم کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب: اسامی برندگان هفتمین دوره مسابقات کتابخوانی و نقاشی جشنواره رضوی به شرح زیر اعلام می گردد. 

  • بخش بزرگسال

 

1: آقای  محمد کریمی

2: خانم عاطفه میری

3: خانم مرضیه ذاکری

 

*بخش نوجوان : آقای علی کامیابی

 

بخش کودک

1: آقای امیر مهدی نقابی

2: خانم مشکات نقابی

3: خانم مهدیه نیکخواهی

4: خانم فاطمه زهرا دانیال پور

5: فائژه ملایجردی

و همچنین از خانم ها : فاطمه کلاته میمری ، حمیده نقابی و سمیه نقابی به عنوان فعالان فرهنگی در جشنواره رضوی و از آقایان صادق ملایجردی و سعید ثانوی به عنوان نوجوانان فعال فرهنگی در زمینه جشنواره رضوی در هفته کتاب در تاریخ 25 آبان ماه 1396 طی برنامه ای تقدیر و جوایزی اهدا خواهد شد.

جهت اطلاعات بیشتر به شماره تماس 05145223155 تماس حاصل فرمایید.

@atamaleklib

[ دو شنبه 3 مهر 1396برچسب:مسابقه نقاشی, جشنواره رضوی, اسامی برندگان , کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب,

] [ 13:27 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

فراخوان نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس منتشر شد

 پوستر كنگره شعر دفاع مقدس


 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فراخوان نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با محوریت کتاب «وقتی مهتاب گم شد» خاطرات علی خوش لفظ، با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در پاسداشت ادبیات دفاع مقدس، کمک به رشد و اعتلای فرهنگی کتابخوانی عمومی به ویژه در میان هنرمندان و شاعران و همچنین تشویق شاعران جوان به بهره‌گیری از گنجینه دفاع مقدس در خلق آثار ادبی، منتشر شد.

نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در مهرماه سال جاری و همزمان با سالروز شهادت سردار حسین همدانی، برگزار می‌شود در دو بخش اصلی و ویژه پذیرای آثار شاعران سراسر کشور خواهد بود. علاقه‌مندان برای شرکت در بخش اصلی این کنگره می‌توانند آثار خود را در ۵شاخه «کلاسیک» (غزل، قصیده، مثنوی، قطعه، ترکیب‌بند، رباعی، دوبیتی و ...)، «آزاد» (نیمایی، سپید و ...)، «ترانه، سرود، نوحه و قالب‌های آیینی»، «کودک و نوجوان» و «کوتاه نوشت و پیامک ادبی»، به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

همچنین بخش ویژه این جشنواره به استقبال از مطروحه مقام معظم رهبری اختصاص دارد که علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش می‌توانند سروده‌های خود را در ادامه سروده مقام معظم رهبری یا درهمان وزن وردیف وقافیه به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند. متن مطروحه رهبرمعظم انقلاب به شرح زیر است:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم

لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران

که ره چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم

علاقه‌مندان به شرکت در نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس  تا پایان وقت اداری روز دوشنبه، ۲۰ شهریور ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را در دو بخش اصلی و ویژه این کنگره از طریق پست الکترونیکی mahtabesheer@iranpl.ir و یا از طریق فضای تلگرامی به نشانی @mahtabesheer به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

دبیرخانه این کنگره، صرفا آثاری را که الهام گرفته از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» باشد بررسی و داوری خواهد کرد. محدودیتی در قالب‌های ارسالی اشعار و تعداد اشعار وجود ندارد. دبیرخانه کنگره حق چاپ و انتشار آثار را خواهد داشت. همچنین درج اطلاعات کامل شاعر (نام، نام خانوادگی، نام پدر، سال تولد، شماره ملی، شماره شناسنامه، آدرس کامل منزل، محل سکونت، تلفن همراه و ثابت) ضروری است و به اشعار فاقد اطلاعات ترتیب اثر داده نخواهد شد.

شایان ذکر است که جوایز درنظر گرفته شده برای نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس  شامل ۱۰ جایزه ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی به ۱۰ اثر برتر در بخش اصلی و ۳ جایزه ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی  به ۳ اثر برتر در بخش ویژه خواهد بود.

کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نوشته حمید حسام، روایتی عاطفی از خاطرات جانباز سرافراز آقای علی خوش‌لفظ، هم‌رزم حاج احمد متوسلیان به قلم آقای حمید حسام است که از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. رهبر انقلاب طی دیداری با شاعران مذهبی با اشاره به بخش‌هایی از این کتاب گفتند: «برادرانی که اهل شعر و ذوق و هنر هستید این کتاب‌ها را بخوانید. این هنر بزرگ مجاهدت فی‌سبیل‌الله و عشق به شهادت را در این کتاب‌ها مزمزه کنید. شماها خیلی بهتر از دیگران معنایی را که در این کتاب‌ها هست می‌توانید بفهمید. نگاه کنید». سپس ایشان خطاب به یکی از شاعران حاضر در جمع فرمودند «شما این کتاب را بخوانید، ‌ از هر فصلش می‌توانید موضوعات و مضامین بکری را برای سرودن شعر انتخاب کنید».

[ دو شنبه 23 مرداد 1396برچسب:مسابقات کتابخوانی, کنگره دفاع مقدس,

] [ 14:35 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزیدگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شدند

 اختتامیه جشنواره رضوی

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، سه‌شنبه ۱۰ مرداد ماه در تالار همایش‌های کوثر، با معرفی ۸۰ برگزیده در بخش‌های کودک، نوجوان، بزرگسال و همچنین بخش خانوادگی، کتاب‌خوان مجازی، کتابداران و فارسی‌زبانان خارج از کشور به شرح زیر، به کار خود پایان داد.

بخش کودک
ردیف بخش نام و نام خانوادگی شهر استان
۱ اینترنتی پوریا شاه کوهی بابل مازندران
۲ مکتوب کیمیا اسلامی‌مهر تبریز آذربایجان شرقی
۳ فاطمه شهرکی زاهدان سیستان و بلوچستان
۴ مهسا اصغری فریدون‌کنار مازندران
۵ علی شهاب لومانی خمینی شهر اصفهان
۶ فاطمه عباسی نسب شهر بابک کرمان
۷ ریحانه عباس نژاد حصار شیروان خراسان شمالی
۸ راحله شکرالهی خرم‌بید فارس
۹ محمدعلی سلطانی قزوین قزوین
۱۰ کوثر حدادزاده قم قم
۱۱ آرینا غلامی گیلان‌غرب کرمانشاه
۱۲ محمد صالح زند عباس آبادی ملایر همدان

 

بخش نوجوان
ردیف بخش نام و نام خانوادگی شهر استان
۱ مکتوب زهرا شکور زاده خوی آذربایجان غربی
۲ محمد فدایی تیران و کرون اصفهان

 

بخش بزرگسال
ردیف بخش نام و نام خانوادگی شهر استان
۱ مکتوب حسین بصیرانی مقدم بیرجند خراسان جنوبی
۲ حسین کرمی زنجان زنجان
۳ معین شکاری سیرجان کرمان
۴ وحیداله رضایی کبودرآهنگ همدان
۵ محمد پور محمد بستک هرمزگان
۶ اینترنتی فاطمه محمد مهدیشهر سمنان
۷ علی محمدی درویشی بافق یزد
۸ فرزانه دخت محمدی لنگرود گیلان
۹ زینب موسوی لردگان چهارمحال بختیاری
۱۰ غلام محمد داروغه تربت جام خراسان رضوی

 

بخش خانوادگی
ردیف بخش نام و نام خانوادگی شهر استان رتبه
۱ مکتوب مریم‌اسادات میرلوحی قلاورجان اصفهان رتبه اول خانواده‌های ۲ نفره
۲ داوود عادل‌فر گتوند خوزستان رتبه اول خانواده‌های ۳ نفره
۳ فائزه پروانه ترکمن گلستان رتبه اول خانواده‌های ۴ نفره
۴ پروین حسن‌پور بویر احمد کهگیلویه و بویر احمد رتبه اول خانواده‌های ۵ نفره
۵ اینترنتی سمیرا رحمانی راز خراسان شمالی رتبه دوم خانواده‌های ۲نفره
۶ معصومه نقابی جوین خراسان رضوی رتبه دوم خانواده‌های ۳ نفره
۷ حبیب‌الله فضلی زنجان زنجان رتبه دوم خانواده‌های ۴ نفره
۸ زهرا برازنده کرج البرز رتبه دوم خانواده‌های ۵ نفره

 

پویش کتابخوان مجازی
ردیف نام و نام خانوادگی شهر استان
۱ آتناجعفری شهنی مسجد سلیمان خوزستان
۲ عاطفه علوانی آبادان خوزستان
۳ مهنا معینی زاهدان سیستان و بلوچستان
۴ فاطمه جعفری شیراز فارس
۵ آتنا سخاوتی کرمانشاه کرمانشاه
۶ کوثر سیروس یزد یزد
۷ مه یاس سلطانپور یزد یزد
۸ حدیثه خسروبیگی خسروبیگ مرکزی
۹ مهسا گودرزی مهدیشهر سمنان
۱۰ آوا آتشین پنجه تربت جام خراسان رضوی
۱۱ سحر شبانی اردکان یزد
۱۲ فاطمه صناعتی همدان همدان

 

کتابداران
ردیف بخش نام و نام خانوادگی شهر استان رتبه
۱ فردی فاطمه پرکاری اردبیل اردبیل برگزیده
۲ محمد محمدی فر سیروان ایلام برگزیده
۳ صدیقه اکبری دشتی بوشهر برگزیده
۴ سید یداله نظری پاکدشت تهران برگزیده
۵ مجید کیانی سلمی کیار چهارمحال و بختیاری برگزیده
۶ فرزانه کریمی هفتکل خوزستان برگزیده
۷ افسانه مظفری نی‌ریز فارس برگزیده
۸ رفعت موسوی بافت کرمان برگزیده
۹ میترا کرجی کرمانشاه کرمانشاه برگزیده
۱۰ سیدتقی امام دوست صومعه‌سرا گیلان برگزیده
۱۱ زهرا خورشیدی ازنا لرستان برگزیده
۱۲ فاطمه السادات موسوی هفتادر اردکان یزد برگزیده
۱۳ خانوادگی عبدالحکیم منصوری نژاد گمیشان گلستان رتبه اول خانواده‌های ۲ نفره
۱۴ صدف شفیع اراک مرکزی رتبه دوم خانواده‌های ۲ نفره
۱۵ نسرین عزیزی نهبندان خراسان جنوبی رتبه اول خانواده‌های ۳ نفره
۱۶ زهرا باقری شهرکرد چهارمحال و بختیاری رتبه دوم خانواده‌های ۳ نفره
۱۷ شهر همامی قدس تهران رتبه اول خانواده‌های ۴ نفره
۱۸ ابوالحسن ناصرپور بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم خانواده‌های ۴ نفره
۱۹ فاطمه آویژه سرایان خراسان جنوبی رتبه اول خانواده‌های ۵ نفره
۲۰ چیمن مقصودی سنندج کردستان رتبه دوم خانواده‌های ۵ نفره

 

بین‌الملل
ردیف بخش نام و نام خانوادگی ملیت
۱ فردی ذاکر حسین استرالیا
۲ رزاق راشد بلال تانزانیا
۳ محمد اجمیر احمد محی الدین سریلانکا
۴ خدیجه سیسه سیرالئون
۵ زهرا کاظم حرز سوئد
۶ لیلی اختر بنگلادش
۷ اسماعیل پاتان تایلند
۸ رولا الصیداوی سوریه
۹ خانوادگی مسوار عبدالله اندونزی
۱۰ مصطفی بدوی لبنان
۱۱ ساجده العبد الخانی عراق
۱۲ شمع رضوی هندوستان
۱۳ مطهره احمدی افغانستان
۱۴ زهرا ضاحی عربستان
۱۵ خیرالنسا حسنی پاکستان
۱۶ سید عبدالحسین حسینی افغانستان

 

[ سه شنبه 10 مرداد 1396برچسب:مسابقه , جشنواره رضوی, برگزیدگان,

] [ 15:12 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مهلت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی تمدید شد

 

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بر اساس اعلام دبیرخانه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مهلت شرکت در این جشنواره تمدید شد. به‌این‌ترتیب دهم تیرماه، آخرین مهلت ارسال آثار در بخش مکتوب و بیستم تیرماه آخرین مهلت شرکت در بخش الکترونیک اعلام شده است.

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف گسترش فرهنگ رضوی و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم (علیهم‌السلام) و به مناسبت ایام بابرکت دهه کرامت برگزار می‌شود.

طی این دوره از جشنواره ۶ عنوان کتاب در سه بخش‌ کودک، نوجوان و بزرگ‌سال و در موضوع‌های امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) به مخاطبان عرضه شده است. در بخش کودک، کتاب «۱۰ قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها» نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب من» نوشته مجید ملامحمدی، انتشارات به نشر معرفی شده است. کتاب‌های «بانوی ملکوت»، نوشته علی کرمی‌جهرمی از انتشارات بوستان کتاب، «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش از انتشارات دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی، «زندگی به سبک خورشید» نوشته مهدی غلامعلی از انتشارت جمال و همچنین کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته محمدرضا شرفی از انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی، منابع معرفی‌شده ویژه بزرگ‌سالان است.

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به دو شیوه مکتوب و اینترنتی و در دو قالب فردی و خانوادگی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای دریافت منابع مسابقه می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و یا نشانی اینترنتی www.iranpl.ir (دریافت فایل پی‌دی‌اف) مراجعه کنند.

همچنین به‌منظور وسعت و تنوع در شیوه برگزاری، امکان حضور علاقه مندان در قالب پویش کتابخوان مجازی نیز فراهم شده است که علاقه‌مندان می توانند با ارسال فایل ویدئویی و معرفی یکی از منابع مسابقه، به همراه هشتگ #کتابخوانی_رضوی و با شناسه @recive_ketabclip در سرویس پیام‌رسان تلگرام  در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

گفتنی است، ششمین دوره این مسابقه با مشارکت بیش از ۲۳۸ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ برگزار شد.

[ سه شنبه 30 خرداد 1396برچسب:تمدید مسابقه, جشنواره رضوی, ,

] [ 7:36 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

جمع خوانی و مسابقه نقاشی از کتاب جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. به مناسبت آغاز هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، آقای فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی با حضور در دبستان پسرانه شهید قدوسی شهر نقاب ضمن  قصه خوانی از کتاب 10 قصه از امام رضا (ع)  مسابقه نقاشی ازاین کتاب را در این مدرسه برگزار کرد.

 

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود. با هماهنگی کتابخانه و حضور در مدارس مسابقه نقاشی جشنواره رضوی به طور مطلوب در مدارس برگزار می شود.

[ دو شنبه 1 خرداد 1396برچسب:مسابقه نقاشی، جشنواره رضوی، دبستان قدوسی، سعید فیضی,

] [ 18:20 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. به مناسبت آغاز هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، آقای فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان جوین و قصه خوانی از کتاب 10 قصه از امام رضا (ع)  مسابقه نقاشی ازاین کتاب را در محل کانون برگزار کرد.

 

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود. با هماهنگی کتابخانه و دعوت از مدرسه ابتدایی حضرت آمنه توسط کانون پرورشی این مسابقه در محل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان جوین برگزار گردید.

[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1396برچسب:جشنواره رضوی, مسابقه نقاشی, کانون پرورش فکری, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 15:58 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه نقاشی جشنواره رضوی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی با حضور مهد کودک دنیای شیرین

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. به مناسبت آغاز هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی با دعوت از مهد کودک دنیای شیرین و قصه خوانی از کتاب 10 قصه از امام رضا (ع)  مسابقه نقاشی ازاین کتاب را در محل کتابخانه برگزار کرد.

 

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود. حضور در مدارس و دعوت از مهد کودک ها علاوه بر برگزاری هر چه باشکوه تر مسابقات کتابخوانی جشنواره رضوی، اهمیت کتابخانه های عمومی را در بالابردن فرهنگ عمومی پررنگ تر از همیشه به جامعه نشان می دهد.

[ سه شنبه 12 ارديبهشت 1396برچسب:جشنواره رضوی، مسابقه نقاشی، مهد کودک دنیای شیرین,

] [ 14:4 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه بزرگ کتابخوانی با جوایزی ارزنده

v     خدا رحمت كند كسي كه امر ما را احياء نمايد.    حضرت امام رضا‌(علیه‌السلام)

v     فراخوانهفتمين جشنوارة كتابخواني رضوي

v     در راستاي ترويج فرهنگ رضوي و گسترش مطالعه كتاب‌هاي مناسب، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور به مناسبت ايام فرخنده دهه كرامت هفتمين جشنوارة  نهضت کتابخوانی رضوي را برگزار مي‌نمايد.

کتاب های مسابقه را به رایگان می توانید از کتابخانه امانت بگیرید.

 

v     جوايز:

به برگزيدگان جشنواره علاوه بر لوح‌سپاس و تنديس جشنواره هدايايي به شرح ذيل اهدا مي‌شود:

  • 313 جايزة يك ميليون ريالي براي 313 نفر از برگزيدگان بخش انفرادي جشنواره
  • 8 جايزة ويژه براي 8 خانواده (دو خانواده 2 نفره، دو خانواده 3 نفره، دو خانواده 4 نفره ، دو خانواده 5 نفره يا بيشتر)
  • خانوادة اول و دوم دونفره مبلغ 000/000/5 ريال
  • خانوادة اول سه‌نفره مبلغ 000/500/7 ريال                  - خانوادة دوم سه‌نفره:000/000/5 ريال
  • خانوادة اول چهارنفره مبلغ 000/000/10 ريال               - خانوادة دوم چهار‌نفره: 000/500/7 ريال 
  • خانوادة اول پنج‌نفره مبلغ 000/000/15 ريال              - خانوادة دوم پنج‌نفره: 000/000/10 ريال            

v     گاه‌شمار:

مهلت ارسال آثار: 1 / تير/ 96

داوري آثار: 20 / تير/ 96

برگزاري آيين اختتاميه: دهة كرامت

شرکت برای تمامی گروه های سنی میسر می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب مراجعه نمایید

آدرس شرکت در مسابقه: www.shamstoos.ir

آدرس دریافت فایل pdf کتاب های مسابقه: www.iranpl.ir

[ دو شنبه 28 فروردين 1396برچسب:مسابقه کتاب خوانی، جشنواره رضوی، 1396، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب,

] [ 14:1 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ارسال پرسشنامه‌های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به کتابخانه های عمومی سراسر کشور

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با انتشار فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سلسله برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ارسال پرسشنامه‌ها و پاسخنامه‌های این دوره از مسابقه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور آغاز شد.

این جشنواره در هفتمین دوره خود با هدف ترویج فرهنگ رضوی و مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمة معصوم (علیهم‌السلام) به ارائه 6 عنوان کتاب پیرامون زندگی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع)، برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال می پردازد.

با توزیع کتاب‌های مسابقه در کتابخانه‌های عمومی کشور، دبیرخانه هفتمین جشنوارة کتابخوانی رضوی، از آغاز ارسال و انتشار پرسشنامه‌ها و پاسخنامه‌های این دوره از مسابقات خبر داد. سؤالات این دوره از جشنواره پس از کار کارشناسی در 4 حوزه «اطلاعات صریح متن»، «استنباط مستقیم»، «تفسیر و تلفیق ایده‌ها و اطلاعات» و «بررسی و ارزیابی متن» طراحی و در 40 نوبت منتشر و توزیع شد. هر پرسشنامه شامل 20 سؤال و دارای جداول ثبت اطلاعات کامل فردی، هویتی و کد‌گذاری‌ شده ماشین‌خوان است، که شرکت‌کنندگان در صورت پاسخگویی درست به تمامی پرسش‌ها به قرعه‌کشی راه خواهند یافت.

با توجه به برگزاری مسابقه در دو بخش مکتوب و الکترونیکی، به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، حمایت از طبیعت و در راستای تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی، برای شرکت‌کنندگانی که با روش الکترونیکی پاسخ سؤالات را می‌دهند (در صورت پاسخ صحیح به 18 سؤال) امتیاز کامل و امکان شرکت در قرعه‌کشی در نظر گرفته خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال پرسشنامه‌های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی 1 تیرماه 1396، خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کتاب‌های مسابقه (10 قصه از امام رضا (علیه‌السلام) برای بچه‌ها، ماه غریب من، امام رضا علیه‌السلام و زندگی، مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، بانوی ملکوت، چلچراغ و...) به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

گفتنی است، ششمین دوره این مسابقه با مشارکت بیش از 238 هزار نفر در سال 1395 برگزار شد.

[ دو شنبه 21 فروردين 1396برچسب:جشنواره رضوی، مسابقه کتابخوانی، ارسال پرسشنامه ها، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 15:11 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

فراخوان هفتمين جشنوارة كتابخواني رضوي(مسابقه بزرگ کتاب خوانی)

باسمه‌تعالي

خدا رحمت كند كسي كه امر ما را احياء نمايد.    حضرت امام رضا‌(علیه‌السلام)

فراخوانهفتمين جشنوارة كتابخواني رضوي

از سري برنامه‌هاي پانزدهمين جشنوارة بين‌المللي امام رضا(عليه‌السلام)

 

در راستاي ترويج فرهنگ رضوي و گسترش مطالعه كتاب‌هاي مناسب، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور به مناسبت ايام فرخنده دهه كرامت هفتمين جشنوارة  نهضت کتابخوانی رضوي را برگزار مي‌نمايد.

v     اهداف:

الف: اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي.

ب: گسترش كتابخواني ومطالعه كتب مناسب از طريق مطالعه كتب مرتبط با سيرة پاك ائمة معصومين(عليهم‌السلام) به‌ویژه حضرت امام رضا(عليه‌السلام).

ج: شناسايي، معرفي و گرامي‌داشت تولیدکنندگان و پديدآورندگان كتاب‌هاي فرهنگي مرتبط با فرهنگ رضوي و كمك به توليد و انتشار گستردة اين آثار.

v     عناوين كتاب‌هاي مسابقه:

بخش كودك

  • 10 قصه از امام رضا(عليه‌السلام) براي بچه‌ها؛ نويسنده: مژگان شيخي، ناشر: قدياني ،كودك (5 تا 11 سال)

بخش نوجوان

  • ماه غريب من؛ نويسنده: مجيد ملا‌محمدي، ناشر: به نشر، مقطع سني: نوجوان (11 تا 17 سال)

بخش جوان و بزرگسال

در اين دوره از مسابقه كتابخواني با توجه به شخصيت معنوي حضرت معصومه(سلام‌الله عليها) و احمد بن موسي(عليهماالسلام) و همچنين تقارن برگزاري جشنواره با دهه كرامت (ولادت اين دو بزرگوار در اين ايام)، علاوه بر كتاب با موضوع امام رضا(عليه‌السلام)، كتاب با موضوع آن بزرگواران نيز انتخاب شده است.

 

ü      كتابهاي  با موضوع امام رضا(عليه‌السلام)

  • زندگي به سبك خورشيد،نويسنده: مهدي غلامعلي ناشر: نشر جمال، مقطع سني: جوان و بزرگسال (17سال به بالا)

نكته: محتواي اين كتاب با كتاب امام رضا عليه‌السلام و زندگي اثر مهدي غلامعلي از انتشارات به‌نشر يكي مي‌باشد.

ü      كتاب با موضوع حضرت معصومه(سلام‌الله عليها)

  • بانوي ملكوت، نويسنده:آيت الله علي كرمي جهرمي، ناشر: بوستان كتاب، مقطع سني: جوان و بزرگسال (17 سال به بالا)

ü      كتاب با موضوعحضرت احمد بن موسي(عليهما‌السلام)

  • چلچراغ، نويسنده: جليل عرفان منش، ناشر: دفتر پژوهش‌هاي آستان قدس رضوي، مقطع سني: جوان و بزرگسال (17 سال به بالا)

بخش خانوادگي:

ترويج سبك زندگي رضوي با برگزاري مسابقة كتاب‌خواني خانوادة رضوي با حضور تمام اعضاي خانواده.

v     شرايط و مقررات:

1. شركت براي عموم علاقه‌مندان در تمامي گروه‌هاي سني ميسر است.

2. شركت كنندگان در رده سني جوان و بزرگسال (17 سال به بالا) مي‌توانند يكي از منابع معرفي شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند.

3. پاسخنامة ارسالي بايد در يكي از قالب‌هاي فردي يا خانوادگي (دونفره، سه‌نفره، چهارنفره و پنج نفره و بيشتر) تكميل و ارسال شود.

4. تكميل مشخصات فردي (مشخصات شناسنامه‌اي، كدملي، تحصيلات، نشاني كامل پست الكترونيكي، شمارة تلفن ثابت و همراه) در پاسخنامه الزامي است.

5. براي شركت در بخش كودك، كودكان گرامي مي‌توانند  به يكي از دو شيوة زير در مسابقه شركت نمايند:

الف) جذاب‌ترين بخش كتاب از نظر خودشان را تصويرسازي (نقاشي) نمايند

ب) با ارسال يك فايل ويدئويي كتاب را به ديگران معرفي نمايند و يا بخش‌هايي از كتاب كه برايشان جذاب بوده است را بخوانند و فيلم مربوط را ارسال نمايند.

نكته: كودكان عزيز جهت ضبط فايل ويدئويي مربوط به معرفي كتاب مي‌توانند با استفاده از گوشي‌هاي موبايل والدين، به راحتي به توضيح اجمالي پيرامون كتاب، بازگويي قصه‌اي از كتاب، خواندن بخشي از كتاب و ... اقدام نموده و آن را به شناسه @recive_ketabclip  با هشتگ #كتابخواني_رضوي ارسال نمايند.

6. در كنار نقاشي‌هاي ارسالي از سوي كودكان و يا فايل‌هاي تصويري معرفي كتاب، قيد شود تصويرسازي و يا فايل تصويري مربوط به كدام صفحه كتاب است.

7. پاسخنامه‌ها و آثار به يكي از كتابخانه‌هاي عمومي در سراسر كشور تحويل داده شود يا به آدرس دبيرخانة جشنواره ارسال شود.

v     جوايز:

به برگزيدگان جشنواره علاوه بر لوح‌سپاس و تنديس جشنواره هدايايي به شرح ذيل اهدا مي‌شود:

  • 313 جايزة يك ميليون ريالي براي 313 نفر از برگزيدگان بخش انفرادي جشنواره
  • 8 جايزة ويژه براي 8 خانواده (دو خانواده 2 نفره، دو خانواده 3 نفره، دو خانواده 4 نفره ، دو خانواده 5 نفره يا بيشتر)
  • خانوادة اول و دوم دونفره مبلغ 000/000/5 ريال
  • خانوادة اول سه‌نفره مبلغ 000/500/7 ريال                  - خانوادة دوم سه‌نفره:000/000/5 ريال
  • خانوادة اول چهارنفره مبلغ 000/000/10 ريال               - خانوادة دوم چهار‌نفره: 000/500/7 ريال 
  • خانوادة اول پنج‌نفره مبلغ 000/000/15 ريال              - خانوادة دوم پنج‌نفره: 000/000/10 ريال            

v     گاه‌شمار:

مهلت ارسال آثار: 1 / تير/ 96

داوري آثار: 20 / تير/ 96

برگزاري آيين اختتاميه: دهة كرامت

v     توضيحات:

  • از تمامي افراد و خانواده‌هاي برگزيده در سطح ملي براي شركت در آيين پاياني جشنواره دعوت خواهد شد.
  • علاقمندان براي دريافت فايل كتاب‌ها به آدرس www.iranpl.ir و همچنين تهيه كتاب هاي مسابقه مي توانند از تاريخ 19/01/96 به كتابخانه هاي سراسر كشور مراجعه نمايند.

v     نشاني دبيرخانه:

تهران، خيابان بلوار كشاورز، تقاطع فلسطين، خيابان شهيد كبكانيان، خيابان طباطبايي‌رفيعي، نبش كوچه نوري(كامبيز)، پلاك 18، معاونت توسعه كتابخانه‌ها و كتابخوان ، اداره‌كل فرهنگي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور.

شمارة تلفكس: 88931493

نشاني الكترونيكي:  farhangi@iranpl.ir

درگاه الكترونيكي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور:www.iranpl.ir 

[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:مسابقه کتاب خوانی، جشنواره رضوی، 1396، کتابخانه عمومی عطاملکگ جوینی نقاب,

] [ 14:20 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه بزرگ کتاب خوانی بر مدار آفتاب در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب با همکاری کتابخانه مشارکتی شهید غلامحسین نقابی و با تهیه کتاب مسابقه بر مدار آفتاب از طریق آستان قدس رضوی این مسابقه را  برگزار می کند. فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب افزود کتاب بر مدار آفتاب در این کتابخانه  موجود و به رایگان در اختیار علاقه مندان به شرکت در این مسابقه قرار می گیرد. جوایز این مسابقه کتاب خوانی نیز توسط آستان قدس رضوی به برگزیده گان اهدا خواهد شد. شایان ذکر است آخرین مهلت شرکت در این مسابقه تا پایان دی ماه 1395 می باشد. تعداد سوالات مسابقه 5 سوال می باشد که در پایان کتاب موجود است. و علاقه مندان می توانند جواب ها را به سامانه پیامکی 3000802222 پیامک نمایند.

 

[ یک شنبه 19 دی 1395برچسب:مسابقه, کتابخوانی, برمدار آفتاب, کتابخانه عطاملک جوینی نقاب, آستان قدس رضوی,

] [ 15:3 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

فراخوان مسابقه بزرگ کتابخوانی چهل چراغ رضوی

 

  ستاد اقامه نماز خراسان رضوی

با مشارکت دستگاهای فرهنگی و اجرایی استان 

مسابـقه کتابخوانی

 چــلــچـراغ رضــوی

  را  در دو بخش ذیل برگزار می نماید :

 1- کتاب پیام معنویت ویژه مدیران، اساتید و کارکنان دستگاه ها که پس از مطالعه آن ایده های نو و تجربه های موفق خود را جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری حداکثر در 20 سطر تایپ نموده و در فرم ایده موفق نمازی(فرم زیر) ثبت نمایید.

 

برای ثبت ایده و تجربیات موفق اینجا کلیک نمایید.

 

  2- کتاب شیوه های دعوت به نماز ویژه گروه سِنی15 و بالاتر که پس از مطالعه  به سوالات دریافتی مسابقه پاسخ می دهند .

جهت دریافت سوالات کتاب شیوه های دعوت به نماز  و نسخه الکترونیکی کتابهای بر روی تصاویر ذیل کلیک نمایید :

 

                                 

 

جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی بصورت اینترنتی  از کتاب شیوه های دعوت به نماز  اینجا کلیک نمایید. 

 

مهـلت شـرکت در مسابـقه :

تـا پـایـان آذر مـاه 1395

 

جوایز مسابقه عمومی:

کمک هزینه عتبات عالیات

کمک هزینه سفر به شهرهای مشهد و قم

تفسیر قرآن تالیف حجت الاسلام قرائتی

 

جوایز بخش ارائه طرح و ایده :

به ایده ها و تجربه های موفق جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد .

 

محل دریافت کتاب با تخفیف و ارسال پاسخنامه : 

برای عموم مردم ستاد اقامه نماز استان و شهرستان خود و برای اساتید ، مدیران و کارکنان دستگاهها ، دفتر اقامه نماز  دستگاه مربوطه می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن 05132256013 تماس بگیرید .

[ چهار شنبه 5 آبان 1395برچسب:مسابقه قرآنی، چهل چراغ,

] [ 13:45 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

جشنواره کتابخوانی رضوی برگزیدگان خود را شناخت

 

با تصمیم اتاق فکر جشنواره کتابخوانی رضوی و به دنبال استقبال گسترده علاقه‌مندان، تعداد برگزیدگان جشنواره 4 برابر شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل فرهنگی نهاد با اعلام این خبر گفت: برابر مصوبه اتاق فکر جشنواره کتابخوانی رضوی و پیرو اعلام رسمی در فراخوان جشنواره مقرر بود از 313 نفر از برگزیدگان بخش فردی و 8 خانواده برگزیده شرکت‌کننده تقدیر شود.

جانعلی‌پور با اشاره به استقبال گسترده و مشارکت مردم علاقه‌مند در این رویداد فرهنگی گفت: بنا به تصمیم اتاق فکر جشنواره تعداد منتخبین به میزان 2 درصد برگزیدگانی که به تمامی سؤالات پاسخ صحیح داده و نمره کامل را کسب کردند، افزایش یافت.

وی تصریح کرد: از مجموع 235382 شرکت‌کننده در این مسابقه، 45293 نفر موفق به کسب امتیاز کامل شدند؛ 2 درصد این تعداد یعنی 919 نفر، برگزیده و در خلال 31 مراسم اختتامیه در سراسر کشور مورد تقدیر قرار خواهند گرفت؛ از این تعداد 80 نفر در بخش خانوادگی و 839 نفر در بخش انفرادی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگی نهاد افزود: با توجه به شرکت 3936 کتابدار و به منظور تقدیر از این حضور گسترده، در هر استان از 8 کتابدار و در مجموع از 248 کتابدار شاغل در نهاد تقدیر خواهد شد.

[ یک شنبه 17 مرداد 1395برچسب:جشنواره رضوی، برندگان، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 14:1 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه کتابخوانی

[ چهار شنبه 6 مرداد 1395برچسب:مسابقه، کتابخوانی، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 15:31 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

امکان شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی فراهم شد

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله‌یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط همکاران در دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی، امکان شرکت و ثبت‌نام اینترنتی برای علاقمندانِ این مسابقه از روز یک‌شنبه بیست و سوم خرداد در پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ادارات کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور فعال شده است و کلیه علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند از طریق این آدرسhttp://portal.shamstoos.ir  در جشنواره ثبت‌نام کنند.

وی پایان ثبت‌نام در این جشنواره را بیستم تیر ماه عنوان کرد و افزود: کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب‌های ارائه شده برای شرکت در این جشنواره است. 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد ادامه داد: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی (از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)) به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(ع) و همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

[ یک شنبه 23 خرداد 1395برچسب:مسابقه، کتابخوانی، جشنواره رضوی,

] [ 12:14 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم(حفظ، قرائت،ترتیل، مفاهیم)

[ دو شنبه 12 مرداد 1394برچسب:مسابقه, قرآن,

] [ 12:14 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مسابقه وهابیت

 

همراه گرامی

ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته کتاب به استحضار می رساند، عنایت به اهمیت آگاهی بخشی اقشار مختلف بخصوص خانواده و جوانان در حوزه اعتقادی و آشنایی هرچه بهتر با راهکارهای مقابله با انحرافات اعتقادی وهابیت از آن، سایت خدماتی رفاهی گردشگری "در مشهد" با همکاری مرکز معارف تشیع و اداره کل کتابخانه های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب (24 آبان الی 1 آذر ماه) ، مسابقه کتابخوانی از کتاب وهابیت نشر مرکز معارف تشیع را در سطح شبکه کتابخوانان حرفه ای استان، 180 کتابخانه عمومی، موسسات فرهنگی و عموم مردم در استان خراسان رضوی برگزار می نماید.

نحوه شرکت در مسابقه:

برای شرکت در مسابقه می توانید با مراجعه به محل های دریافت کتاب، ضمن دریافت کتاب و برگه سوالات، پس از مطالعه کتاب پاسخ ها را به شیوه درج شده تا مورخ 5 آذر ماه ارسال فرمایید. اسامی برگزیدگان در مورخ .... همزمان با .... در سایت www.inmashhad.com اعلام خواهند شد و طی مراسمی شکوهمند و در حضور مقامات استانی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

محل های دریافت کتاب مسابقه و برگه سوالات:

مراجعه به کتابخانه های عمومی استان و ایستگاه های اهدای کتاب اداره کتابخانه های عمومی و  دریافت کتاب و برگه سوالات

مراجعه به سایت www.inmashhad.com ، ثبت نام و دریافت کتاب و برگه سوالات

مراجعه به سایت www.booki.ir، ثبت نام و دریافت کتاب و برگه سوالات

نحوه ارسال پاسخ ها:

مراجعه به سایت www.inmashhad.com و تکمیل پاسخنامه

مراجعه به سایت www.booki.ir و تکمیل پاسخنامه

ارسال عدد هشت رقمی شماره پاسخ ها به سامانه پیامکی ....... به شرح ذیل:

عدد هشت رقمی پاسخ ها

 

نام و نام خانوادگی

میزان تحصیلات

شغل

شهرستان محل سکونت

جوایز:

8 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات

14 ربع سکه بهار آزادی

دهها  کارت هدیه یک میلیون و پانصد هزار ریالی

صدها جوایز فرهنگی دیگر

 

برخی نکات پیرامون مکتب وهابیت :

پایه گذار این مکتب وهابیت ابن تیمیه میباشد که در قرن هشتم می زیست.پس از خاموشی موج اندیشه های او بار دیگر در قرن دوازدهم فردی به نام محمد بن عبدالوهاب احیاگر اندیشه های مرده و متروک او گشت، و در قرن چهاردهم این مکتب به عنوان کالای سیاسی از نقطه ای به نقطه دیگر صادر گردید.

ویژگی های این مکتب را می توان در سه مساله ی دعوت به تجسیم، کاستن از مقامات انبیا و اولیای الهی و تکفیر مسلمین خلاصه نمود.

کتابی که فرا روی خویش دارید به تحلیل این مکتب پرداخته و حقایق علمی را در لباس بس ساده بیان نموده است.امید آنکه این نوشته مشعل فروزانی فرا راه جوانان اسلام باشد و آنان را از سقوط در دام های گسترده مروجان این مکتب بازدارد.

 

 

[ سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:مسابقه وهابیت,

] [ 13:26 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اسامی برگزیدگان مسابقات کتابخوانی اردیبهشت و خرداد ماه 1393 خراسان رضوی اعلام شد.

 

عبادالله عبادی مسئول فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خبر از اعلام نتایج برگزیدگان مسابقات کتابخوانی اردیبهشت و خرداد ماه 1393 خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، اسامی برگزیدگان مسابقات مسابقات کتابخوانی اردیبهشت و خرداد ماه 1393 به شرح ذیل می باشد:

 

[ یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:نتایج ، مسابقات، کتابخوانی,

] [ 14:6 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد